Siirry sisältöön
Etusivulle

Työnantaja huolehtii, että kiinteistöpalveluilla tuotetaan turvalliset työolot

Kiinteistön hoito- ja ylläpitopalvelujen hankinnasta vastaa joko kiinteistön omistaja tai työpaikan organisaatio itse. Työnantajan vastuulla on varmistaa tai huolehtia itse siitä, että palvelujen laajuus ja laatu riittävät omalta osaltaan takaamaan turvalliset työolot työpaikalla. Työpaikalla toimivien on tämän lisäksi tärkeää saada riittävä opastus tilojen asianmukaiseen käyttöön.

Työnantaja vastaa siitä, että työtilat ovat sopivia työpaikan toimintaan ja että niitä käytetään tarkoituksenmukaisesti. Työnantaja myös huolehtii, että työpaikalla osataan tehdä vikailmoituksia/turvallisuushavaintoja ohjeiden mukaan. Työnantajan kannattaa sopia kiinteistön omistajan välityksellä tai suoraan kiinteistön ylläpidosta vastaavan tahon kanssa siitä, kuinka huoltokirjaa ylläpidetään, sisäilman laatua tarkkaillaan, korjaustoimenpiteet hoidetaan ja palautetta annetaan vikailmoituksen tehneelle henkilöstölle.